dinsdag 3 juni 2008

Ding 18







Enige jaren geleden heb ik de stamboom van mijn oma uitgezocht en op een site geplaatst. Eén van de ooms, die in de familie bekend was als de jolige, leuke oom, was ook buiten de familie een kleurrijk figuur, van schuinsmarcheerder tot een dubieuze rol in de Tweede Wereldoorlog. Hij speelt zelfs een rol in twee boeken: Vestdijk-Huisbewaarder en Brakman-De Gegoeden.
Deze titels heb ik aan Librarything toegevoegd, er waren al meer leden die ze hadden, maar zonder beschrijvingen. Ik heb er gelijk een link naar mijn website bijgezet.
Bij het kopje Koop, Leen, Ruil of Bekijk (Librarything/ in het Nederlands) staat worlcat.org Opnieuw een argument, om in worldcat de zoek&boek knop toe voegen.
En om de onderhandelingen met OCLC over de toevoeging van deze knop veel succes te wensen.
Overigens is er goed nieuws voor bibliotheken die het bicat-systeem hebben. Op het HKA-symposium op 27 mei
werd verteld dat HKA voornemens is om Librarything te koppelen aan Bicat.

3 opmerkingen:

Marina Noordegraaf .... zei

Geni was ook nog wel een leuk ding 17 voor je geweest dan!

Mooi nieuws van de koppeling van BICAT met librarything!

Obdigi zei

Hoi Marina,

Ja, "Geni"ziet er ook leuk uit. Ik kreeg deze week net een mailtje van iemand, die wil dat ik haar naam verberg in mijn stamboom op internet. Dan is de lol er weer even van af....

Marina Noordegraaf .... zei

dat kan ik me voorstellen!