maandag 26 mei 2008

Ding 15



Op de blog van diriwout las ik dat hij podcasts op de Zen zette. Zelf nooit aan gedacht, maar een goed idee dat ik heb nagevolgd. Heel leuk om naast de songs ook podcasts te beluisteren, ik heb oa. van Jiskefet gedaan, Er is beeld bij, dus waarom ze het nou eigenlijk podcast noemen?
Een podcast downloaden is heel leuk. Een stap verder is het maken van een eigen podcast. Eerst bij oude pc-benodigdheden tevergeefs naar microfoons gezocht. Toen ontdekten we dat de Zen ook een Microphone bevatte. Het opnemen van de bezigheden rond de podcast ging redelijk voorspoedig. Maar toen... het op de blog zetten...met alle uploaden, feed, players etc. Zoals te zien is heb ik het nog niet voor elkaar, de player in de blog speelt nog niet af, wel als je rechts op de player op het kleine logootje van odeo klikt en dan op het volgende scherm op mp3 en dan op start. Ik ben nog bezig om het gelijk op het eerste scherm te laten starten.
xxx-pogingen later: gelukt.
Obdigi Podplaza banner

4 opmerkingen:

23 Dingen zei

Mooi werkstukje afgeleverd. Je hebt de player kunnen embedden, maar inderdaad, hij speelt niet af. Volgens mij ligt het niet aan het afspelertje, maar aan het mp3 bestand. Als ik het download is het slechts 28 kb groot en ik krijg het niet afgespeeld met Windows media player.
Wil je eens kijken wat ermee aan de hand is?
Op mijn testblog heb ik een andere speler in de sidebar gezet, ook handig?

Obdigi zei

Hehe, het werkt.... Ik ben overgestapt op Podplaza. Werkt sneller dan Studio Odeo, is nederlands, leuk instructiefilmpje.

Unknown zei

Applaus!

Henriette zei

Wat leuk deze ontdekking.
Het inspireert weer om verder te gaan.
Bedankt!