woensdag 11 juni 2008

Ding 20


Last.FM: horen zien zwijgen (en nog veel meer)

Wat een hoeveelheid aan rijtjes, zoekmogelijkheden en menselijke activiteiten. Om een indruk te krijgen van hoe het er op last.fm aan toe gaat, leek het me leuk om een Radio Zwolle te maken, met songs van Zwolse bodem. Natuurlijk heb ik wel gezien dat het merendeel van het aanbod anders is. Toch zijn er tags genoeg, Herman Brood, Opgezwolle, maar de Radio gaf desondanks "not enough content", hetgeen volgens de Help ook met licenties te maken kan hebben. Ik heb het zoekgebied uitgebreid naar Radio Overijssel. Zelfde resultaat. Radio Voetbal dan maar, desnoods Radio Soccer. Dan maar een groter zoekgebied, nog vaak mis, de regels zijn niet altijd aanklikbaar en de melding "oops, we have a problem in connecting" verscheen meer dan eens. Uiteindelijk heb ik Radio Film op mijn blog gezet, met mooie muziek van bekende en minder bekende films.
Bij de groepen en de forums heb ik even rondgekeken, onder de indruk van zoveel muziekkennis.
Last.fm kan in de bibliotheek van pas komen bij muziekvragen, ook al omdat er een breed netwerk van deskundige "vrienden" is. Bij tentoonstellingen kunnen playlists over het betreffende thema een handige manier zijn om muziek bij af te spelen.

2 opmerkingen:

Marina Noordegraaf .... zei

kiek daar, daar heb je toch twee mooie toepassingen te pakken!

23 Dingen zei

Tja, hoe mooie muziek er bij jullie ook vandaan komt, echt wereldberoemd is het niet. Goed geprobeerd, echter.